5 Ağustos 2008 Salı

Erkekler neden hızlı araba kullanır?

Geçenlerde internette ibre ararken 2006 yılına ait ilginç bir araştırma buldum:


İngiltere'de hazırlanan bir anket, hız tutkunu gençlerin yüzde 75'inin yanındaki koltukta oturan sevgili veya arkadaşını etkilemek için bunu yaptığını gösteriyor.

Araştırmayı yapan İngiliz Hükümeti'ne bağlı trafik kontrol grubundan bir yetkili, "Gençler hız yaparak hayatlarını tehlikeye attıklarını umursamıyor bile. Tam tersine aşırı hızdan yakalanıp ceza yemek onlar için bir prestij gibi görülüyor. Arkadaşlarına anlatarak hava atacakları bir gurur kaynağı olduğunu düşünüyorlar" dedi.

-Bilim her zaman gerçekçiliğiyle övünse de sosyal konularda daima sınıfta kalmıştır. Hızlı araba sürmek kimileri için arkadaşlarına ve sevgililerine hava atmaktan ibaretken kimileri için bir yaşam tarzıdır. 20 km hızla giderken kaza yaparak 6 metre yükseklikteki köprüden tepetaklak uçmuş biri olarak( efendim memnun olmadığınız yol varsa itinayla uçulur çünkü işe yarıyor devlet eli mahkum yolu yeniliyor(!)) suçu hız yapmakta değil yollarda buluyorum. Devletimizin ve polislerimizin de çok yanlış politikaları var bu konuda:

1) Yasaklar daima çekicidir ve insanlar yasakları delmeye uğraşır,hele Türk insanı. Bırakınız hız yapmayı polislerimiz cam filmi yaptıran jant taktıran arabasını yere yaklaştıran insanlara bile ceza kesiyor.

2) İnsanların hızlı araç kullanmasını engellemek adına devletin kontrolünde legal yarış pistleri açılabilir. Bu pistler sadece drag yarışlarında kullanılmak üzere değil siyah tampon üstü doğan görünümlü şahin sahibi gençlerimizden Ferrarisi olanlara kadar açık tutulmalı ama araçlar motor hacimlerine göre pistin değişik alanlarında toplanarak kategorize edilmelidir. Masraflı olur demeyiniz,her sene yenilenen yollarımız bir sene geç yenilense kimse birşey kaybetmez. Kaldı ki hız tutkusunu tatmin etmiş insanlar sayesinde belki de trafik kazaları azalır.

3) Hız limitleri yeniden düzenlenmelidir. Misal Kayseri-Ankara yolu çift gidiş dönüş olmasına ve neredeyse dümdüz olmasına rağmen hız limiti 90da kalıyor. Yahut 4 şeritli Eskişehir yolu. Dümdüz ve çift şeritli yollarda hız limiti 120'ye çıkartılmalı, şehir içindeki çok şeritli yollarda ise trafik yoğunluğunu azaldığı akşam saatlerinde hız limiti 120'ye çıkartılmalıdır. Mevzusu geçen Ankara-Eskişehir yolunun en sol şeridinde gece saatlerinde 160 km hızla rahatlıkla seyahat edebildiğiniz gibi yavaş gittiğiniz için korna seslerine maruz bile kalabilirsiniz.

4)Bu gidişle devletin bu 3 öneriyi dikkate almasına gerek kalmayacak çünkü uçuk benzin fiyatları insanları frenletiyor. Yarın bir gün benzin fiyatı 5 ytl olursa hükümetimiz bu tarz bir açıklama yaparsa şaşırmayınız. Teşvik amaçlı elektrik zammı açıklamasından sonra her türlü açıklama meşrulaşmıştır(!)

-Bu konu aynı sigara yasağı gibi. Yasaklarla insanların isteklerini bastırdıkça daha da ters tepiyor. İnternette yakaladığım şu foto sanırım bu konuda kısmen bile olsa doğruluk payım olduğunu kanıtlıyor:

Not: Siz siz olunuz sevgiliniz, arkadaşlarınız ve sevdikleriniz yanındayken hız yapmayınız. Sonuçta sadece kendi canınızdan sorumlu olmuyorsunuz. Aynı durum kalabalık yollarda hız yaparken de geçerlidir. Yazının da hıza teşvik etmek gibi bir kaygısı yoktur. 3 saatlik yolu her hafta en az 5 saatte gitmek zorunda kalan bir bireyin isyanından ibarettir.


3 yorum:

margo dedi ki...

bence sen yüksek lisansını trafik müfettişliğinde yapmalısın :D
sanırım ankara üni de vardı öle bi bölümm:)

farawaysoclose dedi ki...

Ankara-Eskişehir yolunun büyük bir kısmının (artık neredeyse Başkent Üni.den de ötesine kadar) kalabalık bir şehir içi yol olduğu unutuluyor ve dediğin gibi 160'dan yavaş gideni dövüyorlar resmen. oysa asfaltı çok bozuk bir yol, her şeridinde tümsekler çukurlar var.
2 sene önce bu yolda, kendi şeridinde normal giden bir arkadaşım, karşı şeritten gelen birinin orta refrüjün üzerinden uçup takla atarak arkadaşımın arabasının üzerine düşmesi yüzünden hayatını kaybetti.

Kutup dedi ki...

şahsi rekorum 220 ayıptır söylemesi, alman otoyolunda tek başıma yoldayken kaydettim. benim dışında tanık olmadığından da kimse sallamadı pek, yanımda birileri oturunca nedense 180i geçemiyorum.

not: alman otoyollarında hız sınırı yoktur. ondan oraya gittiğimde basıyorum. bir kere 70 euro ceza ödedim avusturya da bir daha da niyetli değilim :)