3 Ocak 2008 Perşembe

2008'e giriş

TRT, yılbaşında geleneği bozarak Zeki Mürenle nam-ı diğer san'at güneşiyle girmedi yeni yıla. Vefanın sadece bir semtten ibaret olduğunu gösteren TRT popüler kültüre teslim olup Tarkan'ı yılların san'at güneşine tercih etti.

Bazı değerler olduğu gibi kaldığında güzel. Rating uğruna süslü püslü yaldızlara bürünen bir TRT yerine kendine has bir TRT'yi yeğlerdim, yeğlerdik. Saat 00.05'e kadar beklendikten sonra TRT'yi kapatarak derhal kendi bilgisayarımdan Zeki Müren dinlemeye başladım. Onlarca Zeki Müren şarkım var ama ilginçtir ki Tarkan'dan tek bir şarkı bile kayıtlı değil bilgisayarıma. TRT'yi şiddetle kınıyorum.

Nasıl başlarsanız öyle gider derler ya Deniz Gezmiş'in hayatını izleyerek yılın ilk saatlerini geçirdim. Taraflı tarafsız azmiyle ve inancı için ölüme gözü kapalı gidebilmesiyle herkesin saygı göstermesi gereken insan profilidir o ve bunu da ziyadesiyle haketmiştir. Zeki Müren'in ardından ölümünün 40. yılında vatansever,kemalist devrimci Deniz Gezmiş'i de andık. Şimdiki bir eli yağda bir eli balda Kemalistler'e bakıyorum birde ona. O tam bağımsız Türkiye'yi gerçek manada savunup idam masasına bile gülümseyerek ve dimdik çıkarken şimdiki fikirdaşlarımın ulu önder Atatürk'ü tabulaştırmalarına , nice Deniz Gezmişler'in katili Kenan Evren'in getirdiği oluşumu ve askeri darbeyi savunuşlarına tanıklık ettim. Öte yandan o Kürt ve Türk halklarının kardeşliğini ve bütün bir Türkiye'yi savunurken emperyalizmin istediğini yapan bazı sözde devrimcilere de yeniden tanık oldum. İlan ettikleri özgürlük savaşçılarının Amerikan kurşunu kullandığını ve savunduğu halkı önce fakirleştirip sonra da öldürdüğünü gözardı ediyorlar hatta görmezden geliyorlar. Çoğu hayatında Ankara,İstanbul ve İzmir'den çıkmamıştır ,üstelik sorsanız da doğudan Allah korusun derler. Teşekkürler hoşçakal yarın filmi ve onu izlememe vesile olan yoldaşım Rodder'e.

Ölümlerin,yaprak dökümlerinin,ihanetin ve acıların yaşandığı bir 2007'nin ardından kendi adıma güzel bir yıl geçirmek istiyorum. Geç de olsa blogu okuyanların yeni yılını kutluyorum.

Hiç yorum yok: